loading...
دکتر بقایی
دکتر بقایی بازدید : 57 سه شنبه 14 بهمن 1399 نظرات (0)

کاشت صورت چيست؟

کاشت صورت مواد جامد مخصوص سازگار با بافت هاي انساني است که براي تقويت يا تقويت ساختار فيزيکي صورت شما طراحي شده است.

 

نوع دقيق و اندازه کاشت صورت که براي شما مناسب تر است ، نياز به ارزيابي اهداف ، ويژگي هايي که مي خواهيد اصلاح کنيد و قضاوت جراح شماست.

 

در حالي که هر ناحيه از صورت شما مي تواند با کاشت تقويت شود ، گونه ها ، چانه و فک شايع ترين مکان براي کاشت صورت است. اگر چانه کوچک ، ضعف فک يا کمبود کانتور صورت شما را اذيت مي کند ، ممکن است جراحي پلاستيک با کاشت صورت به نفع شما باشد.

 

ايمپلنت صورت (چانه–گونه–فک)

 

کاشت چانه

کاشت چانه مي تواند اندازه و برآمدگي چانه را افزايش دهد که با پيشاني و مياني صورت متناسب نباشد. يک چانه کوچک يا فرو رفته را مي توان به عنوان نوعي چسب در گردن فرد با وزن طبيعي توصيف کرد ، نه اينکه به عنوان يک ويژگي مشخص صورت ظاهر شود.

 

کاشت فک

کاشت فک باعث افزايش عرض يک سوم پاييني صورت شما مي شود. تقريباً مانند چانه ، مي توان فک ضعيفي را در نظر گرفت که به خوبي مشخص نباشد و از گردن متمايز باشد يا از زاويه هاي گوش و چانه شيب داشته باشد. در برخي موارد ، چانه و فک مي توانند در عدم تعادل صورت نقش داشته باشند.

 

کاشت گونه

کاشت گونه باعث افزايش برآمدگي استخوان گونه مي شود. آنها به مناطقي که ممکن است فرورفته يا مسطح باشند ، حجم مي دهند.

 

انواع ايمپلنت

امروزه انواع مختلف ايمپلنت ها وجود دارد که به شکل هاي مختلف براي بزرگ کردن ارتفاع گونه ها، پر کردن گود رفتگي زير استخوان گونه يا به صورت ترکيبي براي انجام هر دو حالت درماني فوق مورد استفاده قرار مي گيرد. رايج ترين نوع ايمپلنت هاي امروزي از سيليکون ساخته مي شوند. ايمپلنت هاي ساخته شده از سيليکون براي سي سال مورد استفاده بوده است و هدف آنها ايجاد ايمپلنت هاي دائمي مي باشد. همچنين ايمپلنت هاي سيليکون داراي قابليت پذيرش بسيار مناسب هستند و توسط بدن پس زده نمي شوند، اما براي اجتناب از عفونت آنها نياز به مراقبت هاي خاص وجود دارد. بهترين ماده براي ايمپلنت هاي صورت سيليکون است. از اين ماده براي سال هاي طولاني در بدن و نيز در بسياري از روش هاي درماني و ابزارهاي جراحي استفاده مي شود. هنگامي که سيليکون روي استخوان قرار مي گيرد، بيمار آن را شبيه استخوان خود حس مي کند. مزيت اصلي اين ماده در اينست که با توجه به نرم بودن آن، سيليکون مي تواند با آناتومي بدن خود را تطبيق دهد و هيچگاه لبه تيز پيدا نمي کند. شايد بزرگترين مزيت اين ماده در اين موضوع باشد که اگر ايمپلنت سيليکون نياز به برداشتن يا جايگزيني داشته باشد، امکان انجام عمل برداشتن پروتز گونه به سادگي وجود دارد. برخي از ايمپلنت ها از پلي اتيلن متخلخل ساخته مي شوند و بطور بالقوه مي توانند مشکلات زيادي در زمان نياز به برداشتن يا جايگزيني آنها در صورت نياز ايجاد کنند. اين ايمپلنت ها امکان رشد بافت نرم را فراهم مي کنند و در زمان برداشتن باعث خارج شدن بافت و يا خالي شدن بافت نرم مي شوند. در زمان خارج کردن ايمپلنت نبايد بافت و عضلات متصل به آن خارج شوند و برخي جراح ها از خارج کردن اينگونه ايمپلنت ها امتناع مي کنند، زيرا خطر آسيب رسيدن به بافت و عصب در اين حالت زياد است. مشکل ديگر استفاده از ايمپلنت هاي سخت در اين است که اين ايمپلنت ها نمي توانند با ساختار زيرين خود منطبق شوند و به همين خاطر ممکن است بيمار با يک لبه يا برآمدگي هنگام استفاده از آنها مواجه شود. با در نظر گرفتن اين مسائل، استفاده از اين ايمپلنت ها فقط در زماني بدون مشکل است که ايمپلنت براي هميشه استفاده شود و نيازي به برداشتن آن وجود نداشته باشد. در واقعيت، بسياري از مواد مختلف وجود دارند که مي توان از آنها براي ايمپلنت استفاده کرد.

 

کاشت صورت براي چه مواردي استفاده مي شود؟

از کاشت صورت براي ايجاد تعادل در ظاهر صورت شما استفاده مي شود. اين کاشت ها معمولاً براي تقويت چانه ، فک و / يا گونه ها استفاده مي شوند.

 

آيا مي توانيد کاشت صورت را روي صورت خود انجام دهيد؟

در حالي که هر ناحيه از صورت شما مي تواند با کاشت تقويت شود ، گونه ها ، چانه و فک شايع ترين مکان براي کاشت صورت است. اگر چانه کوچک ، ضعف فک يا کمبود کانتور صورت شما را اذيت مي کند ، ممکن است جراحي پلاستيک با کاشت صورت به نفع شما باشد.

 

آيا کاشت صورت قابل افزايش است؟

در حالي که هر ناحيه از صورت شما مي تواند با کاشت تقويت شود ، گونه ها ، چانه و فک شايع ترين مکان براي کاشت صورت است.

 

کاشت صورت خوب است يا بد؟

اگر از سلامت عمومي خوبي برخوردار هستيد ، نگرش مثبت و انتظارات واقع بينانه داريد ، به احتمال زياد نامزد خوبي براي اين روش هستيد. ايمپلنت صورت و کانتورينگ مي تواند ظاهر چانه ضعيف ، خط فک و استخوان گونه تعريف نشده را بهبود بخشد. کاشت گونه و چانه باعث تقويت نماي صورت شما مي شود.

 

چه کسي کانديداي مناسبي براي کاشت صورت است؟

جراحي پلاستيک با کاشت صورت به بهترين وجه در افرادي انجام مي شود که سر و جمجمه آنها به بلوغ جسمي رسيده باشد که عموماً در اواخر بلوغ اتفاق مي افتد.

 

اگر اين موارد را انجام دهيد:

 

  • از نظر جسمي سالم هستند
  • سيگار نکش
  • براي بهبود خطوط صورت ، چشم انداز مثبت و اهداف خاصي در ذهن داشته باشيد

 

خطرات و عوارض جانبي جراحي پروتز گونه

پروتزگونه يک روش جراحي زيبايي، ايمن، کم خطر، قابل پيشني را ارائه مي کنند، همچنين هزينه پروتز گونه نسبتا زياد نمي باشد. تا به حال، ميليون ها پروتز صورت از مواد غيرسمي مثل سيليکون و پلي تترا فلورو اتيلن ( PTFE) ساخته و اعمال شده اند، بدون اينکه هيچ گزارشي درمورد واکنش آلرژيک به آن ارائه شده باشد. اين پروتزها که مخصوصا براي استفاده در ناحيه گونه ميان صورت و چانه ساخته شده اند در شکل ها و اندازه هاي متنوعي ارائه مي شوند.

 

شستشو با شامپوي بدن ضد عفوني کننده و دهان شويه با مايع ضد عفوني کننده مي توانند از ايجاد عفونت جلوگيري کند و به همراه آن بايد از آنتي بيوتيک ها براي مدت پنج روز استفاده شود. تکيه گاه استفاده شده در اين عمل جراحي از حرکت ايمپلنت جلوگيري مي کند. يکي از معايب پروتز گونه اين است که در برخي مواقع ممکن است موقعيت ايمپلنت تا حدودي تغيير کرده و از حالت توازن خارج شود. در اين صورت نياز به عمل جراحي ترميمي در يک طرف صورت وجود دارد.

 

پروتزهاي گونه عوارض جانبي مخصوص خود را دارند، اما به ندرت پيش مي آيند. در ابتدا، خطر واکنش منفي به داروي بيهوشي مورد استفاده در جراحي پروتز گونه وجود دارد. بين عوارض داروي بيهوشي و مصرف دخانيات، داروهاي ضد افسردگي و مواد ديگر همبستگي وجود دارد. به همين دليل، قبل از جراحي گونه حتما در مورد مواد و داروهايي که مصرف مي کنيد، با او مشورت کنيد. عوارض جانبي پروتز پس از جراحي شامل عفونت مي شود که معمولا با داروهاي آنتي بيوتيک قابل درمان است. جا گذاري نامناسب پروتز گونه منجر تغيير، جابجايي و در نتيجه عدم تقارن مي شود که گاهي اوقات به جراحي زيبايي ثانويه اي براي هم طراز کردن پروتز نياز مي شود. در صورتي که در فکر انجام عمل زيبايي پروتز گونه هستيد و مي خواهيد احتمال عوارض جانبي پس از جراحي را به حداقل برسانيد، بهترين روش انتخاب بهترين جراح است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 149
  • بازدید سال : 780
  • بازدید کلی : 3,341