loading...
دکتر بقایی
دکتر بقایی بازدید : 57 پنجشنبه 19 فروردین 1400 نظرات (0)

ليفت صورت چيست؟

ليفت صورت نوعي عمل جراحي زيبايي است که جهت کاهش علايم ناشي از افزايش سن از قبيل شل شدگي پوست و چين و چروک مورد استفاده دارد.

اين فرايند شامل ايجاد برش در نواحي خط مو، فک، گوش ها جهت عقب بردن و کشيدن پوست است. اين نوع عمل جراحي ممکن است با ساير عمل هاي جراحي زيبايي نيز همراه شود.

به اين روش رتيدکتومي گفته مي شود

نوعي ديگر از ليفت وجود دارد که با ليفت صورت با نخ ناميده ميشود . اين روش تهاجمي نيست و بدون عمل جراحي انجام ميشود ولي دوام چنداني ندارد و با توجه به طول ماندگاري کم و هزينه بالا زياد توصيه نمي شود.

 

دلايل استفاده از عمل ليفت صورت

پيري، جاذبه، چاقي يا رژيم غدايي نامناسب، قرارگيري در معرض آفتاب و ساير عوامل ممکن است موجب شل شدگي، و بروز چين و چروک در پوست صورت شود. بعلاوه در نواحي دهان و بيني خطوط عميق تري تظاهر مي يابد. با انجام اين نوع عمل جراحي مي توان اين تغييرات را اصلاح نمود.

علاوه بر اين با عمل کشيدن صورت مي توان ناهنجاري هاي پوستي از جمله پوست اضافه، چربي جمع شده در زير چانه و پوست شل را که در نتيجه کاهش وزن ايجاد شده است از بين برد.

 

تزريق چربي در صورت چه مدت طول مي کشد؟

انتقال چربي صورت مي تواند چندين سال طول بکشد. در بسياري از موارد ، نتايج مي توانند دائمي باشند. با اين حال به خاطر داشته باشيد که انتقال چربي صورت از پيري در آينده محافظت نمي کند. در حالي که انتقال چربي صورت مي تواند علائم پيري فعلي را به حداقل برساند ، اما بيماران بايد انتظار داشته باشند که با گذشت زمان نتايج کمي کاهش مي يابد.

 

ليفت صورت

 

آيا تزريق چربي در صورت مثر است؟

نتايج تزريق چربي

 

در صورت ، بيشتر چربي هاي منتقل شده معمولاً زنده مي مانند ، اما نتايج مي توانند کمي کمتر قابل پيش بيني باشند. به طور معمول ، براي دستيابي به نتايج مطلوب ، چندين روش انتقال چربي مورد نياز است.

 

آيا انتقال چربي صورت دائمي است؟

نتايج حاصل از پيوند چربي صورت ممکن است دائمي باشد

 

وقتي بهبودي شما به پايان رسيد ، سلول هايي که از اين حرکت زنده مانده اند در مکان جديد خود دائمي مي شوند. پردازش سلول ها براي انتقال مرحله اساسي در اين فرآيند است.

 

آيا تزريق چربي بي خطر است؟

با استفاده از روش انتقال چربي ، اين عمل شامل تزريق چربي به باسن به منظور بزرگ شدن يا پر کردن ناحيه است. عليرغم پيروي از روال مشابه ساير فرم هاي ليپو پر کردن ، BBL به عنوان يک جراحي زيبايي بسيار خطرناک در نظر گرفته مي شود.

 

آيا مي توان تزريق چربي در صورت را از بين برد؟

برخي از پرکننده هاي صورت غير ارگانيک حتي از طريق پوست قابل مشاهده هستند که مطلوب نيست. جراحي تجديدنظر در پيوند چربي مي تواند روش قبلي انتقال چربي گلوله اي را بهبود بخشد. جراحي تجديد نظر براي اصلاح هرگونه انتقال چربي يا پرکننده مصنوعي صورت با ضعف اعمال مي شود و نتيجه طبيعي تر و مطلوبي را به ارمغان مي آورد.

 

چه مقدار چربي براي انتقال چربي صورت مورد نياز است؟

معمولاً 10-15 سي سي چربي به هر گونه تزريق مي شود اما محل قرارگيري و مقدار آن به فرد بستگي دارد. از آنجا که جذب مجدد برخي از چربي هاي تزريق شده توسط بدن امري عادي است ، پزشک ممکن است بيش از حد جبران کند و در ابتدا بيشتر تزريق کند تا از بين رفتن اجتناب ناپذير آن باشد.

 

آيا بيمه انتقال چربي را پوشش مي دهد؟

انتقال چربي که صرفاً به دلايل زيبايي انجام شود مشمول بيمه نخواهد شد. با اين حال ، اگر اين روش يک ضرورت پزشکي باشد ، مانند زماني که براي ترميم جاي زخم يا درمان اثرات ليپوآتروفي پس از آسيب انجام مي شود ، ممکن است بخشي يا کل هزينه تحت يک برنامه بيمه باشد.

 

عوارض عمل ليفت صورت

در همه عمل هاي جراحي احتمال بروز خطرات وجود دارد مانند خونريزي بيش از حد، عفونت يا بروز واکنش هاي حساسيت به ماده بي هوشي

عمل جراحي ليفت صورت با عوارضي معمول مانند تورم، حساسيت و قرمزي همراه است که در طول دو هفته اين عوارض از بين مي رود.

 

از خطرات نادر در عمل جراحي ليفت صورت مي توان به موارد زير اشاره کرد:

  1. جمع شدن مايعات در زير پوست
  2. هماتوم (جمع شدن خون در زير پوست که بايد تخليه شود)
  3. بي حسي يا حس سوزش
  4. درد
  5. جاي زخم
  6. آسيب به اعصاب به صورت موقت
  7. شکل نا متقارن صورت
  8. زخم هايي که به درستي ترميم نمي شود

با پزشک خود درباره اين خطرات گفتگو کنيد و با او درباره کارهايي که بايد انجام شود تا احتمال بروز عوارض جانبي شديد ناشي از اين عمل جراحي کاهش يابد مشورت نماييد. البته بسياري از افرادي که اين نوع عمل جراحي را انجام داده اند از نتايج آن راضي بوده و مشخص شده است عارضه جانبي طولاني مدتي در آنان رخ نداده است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 139
  • بازدید سال : 770
  • بازدید کلی : 3,331