loading...
دکتر بقایی
دکتر بقایی بازدید : 51 سه شنبه 12 مرداد 1400 نظرات (0)

جراح قلب كودكان در تهران

جراح قلب كودكان در تهران مي تواند در بيمارستان و يا در مطب به فعاليت بپردازد. جراح قلب كودكان در تهران به معاينه كودكان از طريق اكو قلب، آزمايش خون و … مي پردازد و در صورت وجود مشكلات جدي قلبي در كودك لازم است تا جراحي توسط جراح قلب صورت بگيرد. براي اطمينان بيشتر شما مي توانيد به فوق تخصص جراحي قلب كودكان مراجعه نماييد تا از بيماري كودك خود، ميزان درگيري قلب و نوع درمان اطلاع كامل پيدا كنيد. دكتر بقايي، فوق تخصص جراحي قلب كودكان در تهران و يكي از مجرب ترين دكترها در اين زمينه مي باشند كه با معاينه اوليه و انجام آزمايشات در صورت لزوم، مي توانند به سوالات شما درباره وضعيت فرزندتان پاسخ دهند.

جراحي تخصصي قلب كودكان

فوق تخصص جراحي قلب نوزادان

به ياد داشته باشيد حوزه فعاليت فوق تخصص جراحي قلب نوزادان با فوق تخصص اطفال و كودكان متفاوت است و فوق تخصص جراحي قلب نوزادان فقط در زمينه قلب و جراحي قلب به فعاليت مي پردازد. اگر كودك داراي بيماري قلب باشد به كمك فوق تخصص جراحي قلب نوزادان مي توان بيماري نوزاد را دقيق تر مورد بررسي و در صورت لزوم جراحي كرد.

فوق تخصص قلب اطفال و جنين

فوق تخصص قلب اطفال و جنين با كمك دانش و آگاهي خود در حوزه قلب مي تواند معاينات لازم را انجام دهد و بر اساس نتايج معاينات و آزمايشات خود بيماري كودك و جنين را تشخيص دهد. معمولا براي تشخيص دقيق مشكل قلبي كودك و يا جنين استفاده از روشهاي پاراكلينيك مثل نوار قلب ، اكوكارديوگرافي و… رايج مي باشد.

روش هاي تشخيص بيماري هاي قلبي جنين و كودك

روش هاي مختلفي براي تشخيص بيماري هاي قلبي جنين و كودك وجود دارد و دكتر متخصص مي تواند با استفاده از آزمايشات بيماري قلبي و نوع آن را تشخيص دهد. گام اول معاينه است و شرح حال گيري كه در اين زمان دكتر با ديدن بيمار، رنگ پوست زرد، كبودي پوست، نامنظم بودن ضربان قلب و… بيماري را در كودك و جنين تشخيص مي دهد. اكو قلب، آنژيوگرافي، تست ورزش و آزمايشات ديگر كه در صورت لزوم توسط دكتر متخصص تجويز مي شود نيز در گام دوم قرار مي گيرند و از جمله روش هاي تشخيص بيماري هاي قلبي جنين و كودك مي باشند.

جراحي قلب و عروق كودكان چيست؟

تيم جراحي قلب كودكان و قلب و عروق كودكان تجربه زيادي در معالجه نوزادان و كودكان مبتلا به بيماري هاي قلبي جدي مانند تترالوژي و جابجايي و بيماري هاي نادر مانند ناهنجاري ابستين ، ترانكوس شرياني ، ناهنجاري هاي تراشه برونش و شرايط تشخيص داده شده در دوران بارداري دارند.

آيا جراحان اطفال جراحي قلب مي كنند؟

جراحي تخصصي قلب كودكان از مهارت هاي ويژه اي برخوردارند كه براي كمترين امنيت حتي در كوچكترين و كوچكترين بيماراني كه به جراحي قلب نياز دارند ، مي توانند از آنها مراقبت كنند.

پزشك قلب كودكان به چه نام دارد؟

اگر پزشك متخصص اطفال در مورد قلب فرزندتان سالي دارد ، ممكن است كودك شما را به متخصص قلب كودكان ارجاع دهد. متخصصين قلب كودكان در تشخيص و درمان مشكلات قلبي در كودكان تخصص دارند.

جراحي قلب فونتان چيست؟

روش Fontan نوعي جراحي قلب باز است. هدف اين است كه: خون را از قسمت تحتاني بدن مستقيماً به ريه ها برسانيد. اين اجازه مي دهد تا خون اكسيژن را بدون نياز به عبور از قلب دريافت كند.

درمان بيماري هاي قلبي اطفال

درمان بيماري هاي قلبي اطفال بايد در زمان مناسب و اسرع وقت انجام شود و روش هاي درمان نيز با توجه به وضعيت هر كودك متفاوت خواهد بود. درمان بيماري هاي قلبي اطفال به روش هاي زير توسط جراح متخصص قلب كوكان انجام مي شود:

درمان دارويي: داروها توسط دكتر تجويز مي شود.

آنژيو گرافي: با استفاده از مسيرعروق سعي در باز شدن گرفتگي هاي قلب مي شود.

درمان آريتمي: نوعي درمان است كه با كنترل و پرهيز از داروهاي خاصي انجام مي شود.

جراحي: معمولا آخرين راه جراحي مي باشد و با استفاده از عمل جراحي بيماري هاي قلبي اطفال درمان مي شود.

چرا يك بچه نياز به جراحي قلب دارد؟

جراحي قلب در كودكان براي ترميم نقص قلبي است كه كودك با آن (نقص مادرزادي قلب) متولد مي شود و بيماري هاي قلبي پس از تولد كودك كه نياز به جراحي دارد ، انجام مي شود. جراحي براي رفاه كودك لازم است.

آيا نوزادان داراي نقص قلب بيشتر مي خوابند؟

قلب براي تأمين نيازهاي بدن بايد سريعتر پمپ كند. در اين شرايط متابوليسم بدن نيز سريعتر است. كودك شما براي حفظ وزن و رشد به كالري اضافي نياز دارد. كودك شما ممكن است به سرعت خسته شود زيرا بدن تحت استرس ناشي از نقص قلب بيشتر كار مي كند.

چه زماني كودك بايد به متخصص قلب مراجعه كند؟

اگر سابقه خانوادگي غش ، ضربان ساز قلب يا بيماري ساختاري قلب وجود دارد ، اگر كودك شما در حين ضعف دچار تپش قلب يا درد قفسه سينه مي شود يا كودك شما در حين انجام فعاليت هاي بدني مكرراً از دنيا مي رود ، بايد با يك متخصص قلب كودكان وقت بگيريد.

آيا بعد از جراحي قلب مي توانيد بچه دار شويد؟

اين بيماري ها حاملگي هاي 0.1 تا 4% را پيچيده مي كنند. مديريت يك بيمار باردار پس از جراحي قلب يك مسئله پيچيده براي همه ارائه دهندگان خدمات بهداشتي است. اين امر براي متخصصان زنان و زايمان بسيار جدي است ، زيرا مادر و جنين در معرض خطر جدي هستند.

چگونه كودك را براي جراحي قلب آماده كنيم؟

يك خط ارتباطي باز داشته باشيد. آنچه در مورد روش جراحي به كودك بگوييد بستگي به سن كودك و بلوغ عاطفي او دارد. ...

با كودك خود در مورد آنچه انتظار دارد صحبت كنيد. ...

موارد آشنا را با خود بياوريد.

آيا مبتلايان به CHD مي توانند بچه دار شوند؟

اكثر زنان مبتلا به بيماري مادرزادي قلب مي توانند با مراقبت هاي مناسب قبل ، حين و بعد از بارداري بارداري موفقي داشته باشند. اما براي برخي از زنان با انواع خاصي از CHD ، بارداري ممكن است خطرات زيادي را براي مادر و كودك به همراه داشته باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 145
  • بازدید سال : 776
  • بازدید کلی : 3,337