loading...
دکتر بقایی
دکتر بقایی بازدید : 50 چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

جراحي زيبايي بيني چيست

جراحي زيبايي بيني (RIE-no-plas-tee) جراحي است که باعث تغيير شکل بيني مي شود. انگيزه جراحي زيبايي بيني ممکن است تغيير شکل بيني ، بهبود تنفس يا هر دو باشد. قسمت فوقاني ساختار بيني استخواني است و قسمت پايين آن غضروف است

جراحي بيني براي چه کساني مناسب است ؟

جراحي زيبايي بيني (رينوپلاستي) مي تواند ظاهر فرد و اعتماد به نفس وي را افزايش دهد، اما الزاماً نمي تواند ظاهر شما را به ظاهر ايده آل مورد نظرتان تغيير دهد يا باعث شود ديگران با شما رفتار و برخورد متفاوت داشته باشند. قبل از تصميم گيري درباره عمل جراحي، به دقت به انتظارات خود فکر کنيد و در اين رابطه با پزشک متخصص جراحي بيني صحبت کنيد.

بهترين گزينه ها براي جراحي زيبايي بيني افرادي هستند که به دنبال بهبود ظاهر خود هستند و انتظارات ايده آل از نتايج حاصل از عمل جراحي ندارند. اگر شما از نظر فيزيکي سالم و از نظر رواني با ثبات هستيد و انتظارات واقع بينانه از جراحي بيني داريد، احتمالاً مي توانيد يک گزينه مناسب براي استفاده از اين روش درماني باشيد.

جراحي بيني مي تواند به منظور دستيابي به اهداف زيبايي يا اهداف تجديد ساختار بيني همچون رفع نواقص مادرزادي يا مشکلات تنفسي مثل پوليپ بيني در افراد مختلف انجام شود. سن فرد نيز مي­تواند يک عامل تاثيرگذار در اين رابطه باشد. بسياري از جراحان ترجيح مي دهند عمل جراحي بيني را بر روي نوجوانان انجام ندهند تا زماني که آنها به سني برسند که فرآيند رشد بيني کامل شود و اين موضوع معمولاً بين 14 يا 15 سالگي براي دخترها و کمي ديرتر براي پسرها اتفاق مي افتد. علاوه بر اين هنگام انتخاب اين عمل براي نوجوانان بايد احساسات و شرايط اجتماعي آنها نيز مورد توجه قرار گيرد تا به اين ترتيب مطمئن شويم جراحي بيني دقيقاً چيزي است که خود فرد و نه والدين وي به دنبال انجام آن هستند.

جراحي زيبايي بيني – رينوپلاستي

جراحي زيبايي بيني چقدر دردناک است؟

در حين جراحي بيهوشي انجام مي شود ، به اين معني که بيماران هنگام کار جراح "تحت" قرار مي گيرند. به همين منظور ، هيچ دردي در حين جراحي زيبايي بيني وجود ندارد.

آيا جراحي زيبايي بيني ارزش دارد؟

خوشبختانه براي يک کانديد مناسب ، جراحي زيبايي بيني که توسط جراح پلاستيک صورت باتجربه و واجد شرايط انجام مي شود ، مي تواند بيشتر اين نگراني ها را برطرف کند. جراحي زيبايي بيني مي تواند به طور قابل توجهي باعث افزايش عزت نفس و اعتماد به نفس در فرد شود و کيفيت زندگي بهتري به او بدهد

چرا جراحي زيبايي بيني ناميده مي شود؟

"جراحي زيبايي بيني" ، مشتق شده از واژه هاي يوناني rhinos ("بيني") و plassey ("شکل دادن") جراحي است که براي دستيابي به دو نتيجه انجام مي شود: (1) براي بهبود عملکرد تنفس بيني و / يا (2) براي اصلاح زيبايي بيني.

عمل بيني چقدر بد است؟

جراحي زيبايي بيني (يا تغيير شکل بيني) از جمله سخت ترين جراحي هاي زيبايي است - روش ضعيف جراحي مي تواند منجر به تغيير شکل دائمي شود ، بنابراين جراح خود را با دقت انتخاب کنيد. هيچ نتيجه اي از جراحي بيني هرگز کاملاً کامل نيست ، اما يک جراح متخصص و متخصص در جراحي زيبايي بيني بيشتر اوقات نزديک مي شود.

اقدامات لازم پس از انجام عمل جراحي

پس از انجام عمل جراحي و بطور خاص در طول بيست و چهار ساعت پس از عمل شما احساس ورم در بيني و صورت خود داريد، ممکن است در ناحيه دماغ درد داشته باشيد يا کمي سردرد احساس کنيد. شما مي توانيد هر گونه ناراحتي احتمالي را با داروهاي مسکن تجويز شده توسط جراح تسکين دهيد. در اولين روز پس از عمل جراحي سعي کنيد در حالت خواب سر خود را رو به بالا نگه داريد (به استثناي زماني که مي خواهيد حمام کنيد).

شما ممکن است متوجه شويد که ورم کردگي و کبودي اطراف چشم هايتان در ابتدا افزايش پيدا مي کند و در طول دو يا سه روز پس از انجام عمل جراحي به بيشترين مقدار مي رسد. براي التيام اين ورم يا کبودي از کمپرس آب سرد استفاده کنيد تا به اين ترتيب احساس شما کمي بهتر شود. در هر حالت، در اين مرحله احساس شما بسيار بهتر از ظاهر شما خواهد بود. اکثر بخش ورم کرده و کبود صورت بايد ظرف مدت دو يا سه هفته ناپديد شود (به هر حال، بخشي از ناحيه ورم کرده که براي ديگران قابل توجه نيست، اما براي شما و جراحتان اهميت دارد، ممکن است براي چندين ماه پس از عمل جراحي باقي بماند).

کمي خونريزي در چند روز اول پس از انجام عمل جراحي عادي است و شما ممکن است براي چند هفته مقداري احساس خفگي وگرفتگي بيني بعد از عمل جراحي را داشته باشيد. جراح احتمالاً از شما مي خواهد براي يک هفته يا بيشتر هوا را با فشار از بيني خود خارج نکنيد، تا زماني که بافت جراحي شده در بيني التيام پيدا کند. اگر شما از فيتيله بيني استفاده مي کنيد، مي توانيد آن را ظرف مدت چند روز از بيني خود خارج کرده و احساس بسيار بهتري داشته باشيد. در پايان يک يا دو هفته معمولاً تمام پوشش هاي حفاظتي، ابزارها، اسپلينت­ ها و بخيه هاي موجود در بيني بايد از بيني بيمار خارج شوند.

آيا عمل بيني ايمن است؟

قبل از جراحي بيني ، جراح بايد اطمينان حاصل کند که بيمار روش و خطرات و مزاياي آن را کاملاً درک مي کند. در حالي که جراحي زيبايي بيني يک روش ايمن است ، اما مهم است که جراحي توسط يک متخصص انجام شود.

چه زماني بهترين سن براي جراحي بيني انجام مي شود؟

محدوده سني ايده آل براي جراحي زيبايي بيني

در حالي که سن مناسب و مشخصي براي انجام جراحي بيني وجود ندارد ، بين 18 تا 40 سال يک محدوده ايده آل محسوب مي شود. در اين زمان شما از نظر جسمي و بالغي پيشرفت کرده ايد که مي توانيد کانديد مناسبي براي جراحي زيبايي بيني باشيد و پوست شما هنوز خاصيت ارتجاعي جواني را حفظ مي کند

آيا عمل بيني صداي شما را تغيير مي دهد؟

به طور معمول ، جراحي زيبايي بيني صداي فرد را تغيير نمي دهد. اين مربوط به يک فرد معمولي است که به صورت تفريحي (شايد در کارائوکه) آواز مي خواند ، مکالمه هاي عادي و غيره دارد. با اين حال ، اگر شما يک مجري هستيد و درآمد شما به ميزان صداي خاص صداي شما بستگي دارد ، ممکن است با جراحي زيبايي بيني اين تغيير ايجاد شود.

در حين جراحي زيبايي بيني چگونه بيني شما را مي شکنند؟

شکستگي کنترل شده بيني در حين جراحي جاي نگراني ندارد. اين استراحت با دقت و با استفاده از ابزاري که دقيقاً استخوان را برش مي زند ، انجام مي شود و بيماراني که تحت استئوتومي قرار مي گيرند ، با بهبودي از درمان با هيچ مانع ديگري روبرو نخواهند شد. برخي از جراحي ها شامل استئوتومي هستند ، در حالي که بسياري ديگر انجام نمي دهند.

چه چيزي باعث عمل بيني خوب مي شود؟

به طور کلي ، يک عمل بيني خوب بسيار بي عيب و نقص و محافظه کارانه است. کمتر بيشتر است. هيچ برشي يا بخيه اي از بين نمي رود. هدف سادگي ، هماهنگي ، تقارن و تعادل است - ادغام نتايج که در آن بيني به طور يکپارچه با تمام ويژگي هاي ديگر صورت ترکيب مي شود.

آيا تنفس بعد از عمل بيني سخت تر است؟

به دليل تورم پوشش و ساختارهاي داخل بيني ، تنفس از طريق بيني اغلب به طور موقت به دنبال عمل زيبايي بيني دشوار است. اما اگر در حين جراحي زيبايي بيني غضروف زيادي از بيني برداشته شود ، تنفس از طريق بيني مي تواند يک مبارزه طولاني مدت باشد.

چه عواملي باعث بزرگ شدن بيني مي شود؟

بيني بزرگ: بيني هاي "بزرگ" يا پهن مي تواند ارثي باشد ، نتيجه پير شدن باشد يا در اثر ضربه ايجاد شود. علاوه بر کج شدن يا ايجاد برجستگي (همانطور که در راهنماي شکل بيني بيان شده است) ، بيني هاي شکسته اغلب بزرگتر از قبل مي شوند.

برچسب ها ورم کردگي ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 46
  • بازدید ماه : 144
  • بازدید سال : 775
  • بازدید کلی : 3,336